Testy opon – Szczegółowy test i wyniki

15 rok na rynku 15

Sklep internetowy - Gumisfutar.hu
Telefon: 8:00-17:00, [email protected]
Koszyce, Słowacja

TOP
hamburger
Koszyk
Koszyk

Powrót

Auto-bild

Test opon letnich AutoBild EV 2025 215/55R18

2025 215/55 R18

Niemiecki dziennik „AutoBild” przetestował osiem opon letnich w rozmiarze 215/55 R18 przeznaczonych do samochodów elektrycznych, chcąc znaleźć równowagę między efektywnością energetyczną a bezpieczeństwem.

Wyniki testów opon

Kolejność

Opona

2. miejsce

Continental Premium Contact 7

5. miejsce

Manewrowanie na sucho [Km/h]

Hamowanie na sucho [m]

Manewrowanie na mokro [Km/h]

Hamowanie na mokrej nawierzchni [m]

Aquaplaning w linii prostej [Km/h]

Aquaplaning na zakręcie [m/s2]

Objętość [dB]

opotrebenie [km]

Opór toczenia [asd]

92.8
33.6
74.4
39.6
74.8
2.97
70.2
43120
6.81
91.9
34.5
74.1
39.4
69.3
2.74
72.1
40890
7.66
91.1
35.9
72.9
42.2
71.5
2.84
69.9
49050
7.15
90.8
35.1
70.6
43.2
65.8
2.6
71.2
44920
6.51
90.2
35.7
69.3
45.6
72.6
2.84
70.9
36790
5.86
90.4
36.6
72
41.8
80.1
3.02
72
28510
7.33
90.5
36.6
71.5
44.9
63.7
2.58
68.7
30280
7.58
88.2
37.8
68.4
48.7
67.5
2.85
70.3
31030
7.22

Testy przeprowadzono na samochodzie Hyundai Kona EV.

Opony poddano testom prowadzenia na mokrej i suchej nawierzchni, testom hamowania oraz testom odporności na aquaplaning. Ponadto w publikacji zmierzono opory toczenia i przeprowadzono test zasięgu, aby określić rzeczywisty wpływ na zasięg pojazdu. Wyniki pokazały, że w skrajnych przypadkach wybór opon może mieć wpływ na zasięg pojazdu nawet o 70 kilometrów (43 mile).

Jednym z najciekawszych odkryć było to, że opona Hankook iON evo, zaprojektowana specjalnie dla pojazdów elektrycznych, odniosła zwycięstwo w klasyfikacji generalnej, ale standardowe opony firm Continental i Goodyear znalazły się tuż za nimi. Oznacza to, że różnica między specjalistycznymi oponami do pojazdów elektrycznych a wysokiej jakości oponami standardowymi jest niewielka, jeśli chodzi o zachowanie równowagi między bezpieczeństwem a wydajnością.

2025-ev-test.jpg

Testy na suchej drodze.

Hankook iON evo uzyskał najkrótszą drogę hamowania na suchej nawierzchni – 33,6 metra, tuż za nim znalazł się Continental – 34,5 metra. Goodride Solmax 1 potrzebował znacznie większego dystansu, aż 37,8 metra, co pokazuje różnicę w bezpieczeństwie między opcjami premium i tańszymi.

suche-hamowanie.png

W teście prowadzenia na suchej nawierzchni najlepszy okazał się Hankook ze średnią prędkością 92,8 km/h, kolejne miejsca zajęły Continental z wynikiem 91,9 km/h i Goodyear z 91,1 km/h. Goodride znów zajął ostatnie miejsce z prędkością 88,2 km/h, co potwierdza jego ograniczone możliwości pokonywania zakrętów.

obsługa-na-sucho.png

Testy na mokrej nawierzchni.

Na mokrej nawierzchni Continental zajął pierwsze miejsce z drogą hamowania wynoszącą 39,4 metra, wyprzedzając Hankooka z wynikiem 39,6 metra. Różnica w stosunku do ostatniego Goodride'a wzrosła do 48,7 metrów, co stanowi wzrost o 23%, co może mieć kluczowe znaczenie w sytuacjach awaryjnych.

hamowanie-na-mokro.png

W teście prowadzenia na mokrej nawierzchni najlepszy wynik uzyskała opona Hankook – 74,4 km/h, tuż przed oponami Continental – 74,1 km/h. Goodyear utrzymał trzecią pozycję, natomiast Falken e.Ziex spadł na przedostatnie miejsce, pomimo swojej specyficznej konstrukcji przeznaczonej dla pojazdów elektrycznych.

obsługa-na-mokro.png

Prowadzenie na mokrej nawierzchni i komfort:

  • Mokre okrążenie : Hankook był najszybszy (12,45 sek.), a za nim uplasowały się Continental i Yokohama. Najwolniejszy był Goodride (13,03 sek.).
  • Odporność na aquaplaning (bezpośrednia): najlepszy wynik uzyskał Firestone (80,1 km/h), drugie miejsce zajął Hankook (74,8 km/h). Jokohama jako pierwsza straciła przyczepność (63,7 km/h).
  • Odporność na aquaplaning (pokonywanie zakrętów): Firestone ponownie górą (3,02 m/s²), tuż za nim Hankook. W Jokohamie nadal występowały problemy z odprowadzaniem wody.
  • Hałas: Najcichszy był w Jokohamie (68,7 dB). Najgłośniejsze były Continental i Firestone (ponad 72 dB).
  • Komfort subiektywny: Najwyższą ocenę (8 punktów) otrzymał Goodyear. Większość marek premium (Hankook, Continental, Michelin, Falken) otrzymała 7 punktów. Goodride uzyskał znacznie niższą ocenę (5 punktów).

NAJLEPSZE OPONY W TEŚCIE

Doradca

tooltip
Asteelko

Cześć! Jestem twoim doradcą. Zawsze możesz mnie znaleźć pod ręką.

Otwórz doradcę

Ok, zamknij.