Powrót

Test opon letnich AutoBild 2025 225/40R18
Zbliża się sezon letnich opon – ale dla wielu kierowców wybór odpowiednich opon stanowi wyzwanie. W związku z tym AUTO BILD po raz kolejny w tym roku rozpoczął szeroko zakrojony test opon letnich. Tutaj dowiesz się, które opony w rozmiarze 225/40 R18 są najlepsze!
Wyniki testów opon
Kolejność
Opona
1. miejsce
2. miejsce
3. miejsce
4. miejsce
5. miejsce
6. miejsce
7. miejsce
8. miejsce
9. miejsce
10. miejsce
Sailun Atrezzo ZSR2
11. miejsce
12. miejsce
13. miejsce
14. miejsce
15. miejsce
16. miejsce
17. miejsce
18. miejsce
Nokian Powerproof 1
19. miejsce
Yokohama Advan Sport (V107)
20. miejsce
Manewrowanie na sucho [Km/h]
Hamowanie na sucho [m]
Manewrowanie na mokro [Km/h]
Hamowanie na mokrej nawierzchni [m]
Aquaplaning w linii prostej [Km/h]
Aquaplaning na zakręcie [m/s2]
Opór toczenia [asd]
W pierwszej części testu wybrano dwadzieścia opon charakteryzujących się najlepszą drogą hamowania na nawierzchni suchej i mokrej. Dwadzieścia marek w rozmiarze 225/40 R18 zostało poddanych dalszym testom w różnych kategoriach.
Największy nacisk położono na osiągi na mokrej nawierzchni, następnie na testy na suchej nawierzchni i na końcu na komfort - hałas i koszty eksploatacji.
Zwycięzcą testu została opona letnia GoodYear Eagle F1 Asymmetric 6. Podczas testu samochód wykazał się zrównoważonymi osiągami zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni, ale szczególnie zachwycił dużym przebiegiem i najniższym poziomem hałasu.
Na drugim miejscu z taką samą oceną ogólną znalazł się Michelin Pilot Sport 5, który nieco odstaje pod względem przebiegu, ale nieznacznie. Trzecie i czwarte miejsce zajęły Bridgestone Potenza Sport i Continental PremiumContact 7.
Bardzo dobre piąte miejsce przypadło tegorocznemu nowemu Hankook Ventus evo K137, który również wykazał się przekonującymi osiągami na mokrej nawierzchni.

Chiński Sailun Atrezzo ZSR2 niespodziewanie znalazł się w pierwszej dziesiątce, a drugą dziesiątkę otwiera również chiński (ale wyprodukowany w Europie) LingLong Sport Master. Czy możliwe, że chińskie opony aż tak się udoskonaliły?
Opony premium Pirelli P Zero PZ4 uzyskały gorsze wyniki, plasując się dopiero na 16. miejscu. Wyprzedziły je również marki Nexen, Laufenn i Maxxis. Ostatnie dwa miejsca zajęły opony letnie klasy średniej Yokohama i Firestone, co nie jest zbyt dobrą wizytówką kategorii opon klasy średniej.

Testy na mokrej nawierzchni obejmowały cztery podkategorie, a tylko w jednej wygrała opona premium – podczas jazdy po mokrej nawierzchni. Tutaj zwyciężył Bridgestone Potenza Sport. W pozostałych podkategoriach zwyciężyły opony klasy średniej:
Obsługa (reakcja układu kierowniczego - najwyższa zmierzona średnia prędkość) - Falken Ziex ZE 320
Hamowanie (od 80 km/h do zatrzymania) – Hankook Ventus evo K137
Bezpośredni aquaplaning (najwyższa prędkość pływania – przy której opona nadal ma kontakt z drogą) - Giti Tire Gitisport S2
Mistrzostwa w parametrach mierzonych
Na suchej nawierzchni liczyły się przede wszystkim opony klasy premium, ale nawet tam Hankook odniósł jedno zwycięstwo. Jednak uważamy już markę Hankook za oponę klasy premium i dlatego nie będziemy już zaliczać jej do kategorii średniej.
Prowadzenie (reakcja układu kierowniczego - najwyższa zmierzona średnia prędkość) - Hankook Ventus EVO K137
Hamowanie (od 100 km/h do zatrzymania) – Bridgestone Potenza Sport
Najniższy poziom hałasu uzyskały opony GoodYear Eagle F1 Asymmetric 6, a kolejne miejsca zajęły opony Nexen, Maxxis, Falken i LingLong.
Podczas pomiaru przebiegu – liczby kilometrów, jaką może pokonać opona – opony klasy premium spisały się w pełni swoich możliwości.
Goodyear królował z wynikiem 54 000 km, a na drugim miejscu znalazł się Michelin z wynikiem 52 000 km. Continental i Bridgestone zbliżyły się do 50 000 km, przejeżdżając łącznie około 46 000 kilometrów.
Chińskie opony letnie LingLong i Sailun pokazały tutaj swoją słabość, nie osiągając nawet połowy kilometrów w porównaniu do GoodYear czy Michelin.

Opony klasy premium wykazały się zrównoważonymi osiągami w teście, co ostatecznie pozwoliło im zająć czołowe miejsca. Jeśli jednak zdecydowałeś się zaoszczędzić na oponach i ryzykujesz, że po dwóch sezonach będziesz musiał je wymienić, możesz zdecydować się na chińskie opony Sailun, które sprawdzają się solidnie.
Można by napisać, że Hankook nas zaskoczył, klasyfikując swój nowy produkt w gronie opon klasy premium w pierwszym teście, ale to niepotrzebnie. Biorąc pod uwagę osiągi osiągane od kilku lat, Hankook powinien zostać zaliczony do kategorii premium, a pozycja, którą wywalczył, w pełni mu przysługuje.
Czy kupiłeś już nowe opony letnie na ten sezon?
W naszym sklepie internetowym znajdą Państwo szeroką gamę różnorodnych opon letnich, zimowych i całorocznych, od klasycznych po prawdziwe opony terenowe, dzięki którym w nietypowym terenie mogą sobie Państwo pozwolić na znacznie więcej niż w przypadku zwykłych opon.
Chętnie doradzimy w wyborze opon w naszym sklepie stacjonarnym, a wymianę opon możesz wykonać w naszym serwisie oponiarskim.
Zapraszamy do odwiedzenia nas w Koszycach na ulicy Popradskiej (stacja benzynowa ORLEN) lub zadzwonienia pod poniższe numery telefonów:
+421 (0) 55 78 99 273, +421 (0) 905 606 842
NAJLEPSZE OPONY W TEŚCIE
Dostępne u nas
Zwycięzca TESTU

TEST Doskonały


Porównano
Porównywać
Nowy
Ten model ma już następcę - Pokaż następcę
Dostępność zgodnie ze stanem magazynowym podanym w szczegółach produktu. Cena zawiera podatek VAT.
Doradca
