Powrót

Test opon letnich AutoBild Sports 2025 245/35R19
Autobild przeprowadził test letnich opon sportowych na rok 2025 w rozmiarze 245/35R19.
Wyniki testów opon
Kolejność
Opona
1. miejsce
2. miejsce
3. miejsce
Pirelli P Zero PZ4
4. miejsce
5. miejsce
6. miejsce
7. miejsce
8. miejsce
Double Coin DC100
Manewrowanie na sucho [Km/h]
Hamowanie na sucho [m]
Manewrowanie na mokro [Km/h]
Hamowanie na mokrej nawierzchni [m]
Aquaplaning w linii prostej [Km/h]
Aquaplaning na zakręcie [m/s2]
Objętość [dB]
Opór toczenia [asd]
Opis testu opon sportowych na lato 2025 (Autobild)
Autobild Sports Cars trzymało się swojej sprawdzonej i przetestowanej, prostej metody testowania w 2025 roku. Wzięło szybki samochód, konkretnie Audi TTS, zamontowało w nim osiem najlepszych opon letnich o wydajności w rozmiarze 245/35 R19 i poddało je serii testów, aby sprawdzić, które z nich są najlepsze.
Test ten, opublikowany 21 marca 2025 r., koncentrował się na czterech głównych kategoriach, w ramach których przeprowadzono dziewięć różnych testów. Celem było umożliwienie danym mówienia samemu za siebie i zapewnienie obiektywnego obrazu wydajności poszczególnych opon.
Testowane opony:
- Kontynentalny SportContact 7
- Pirelli P Zero PZ4
- Michelin Pilot Sport 4 S
- Firestone Firehawk Sport
- Goodyear Eagle F1 Asymetryczny 6
- Vredestein Ultrac Pro
- Podwójna moneta DC100
- Trójkąt EffeXSport
Droga sucha - hamowanie:
Opona Continental SportContact 7 jest liderem w tej dyscyplinie, oferując najkrótszą drogę hamowania wynoszącą 35,5 metra przy hamowaniu z prędkości 100 km/h. Tuż za nim plasuje się Pirelli P Zero PZ4 z wynikiem 36 metrów, wykazując się wysoką wydajnością w tym krytycznym teście bezpieczeństwa. Różnica między najlepszą i najgorszą oponą wynosi aż 6 metrów. Opona Triangle EffeXSport potrzebowała 41,3 metra, aby się zatrzymać.

Sucha droga – prowadzenie:
Opony Continental, Michelin, Goodyear, Pirelli i Vredestein uzyskały najszybsze czasy okrążeń i otrzymały najlepsze oceny subiektywne. Kierowcy testowi stwierdzili, że wyniki obu modeli były podobne, przy czym Continental nieznacznie przewyższył konkurencję, uzyskując średnią prędkość 110 km/h, a tuż za nim znalazł się Michelin ze średnią prędkością 109 km/h. Subiektywne uwagi podkreślają „najszybsze czasy okrążeń i najlepsze subiektywne oceny” tych marek premium, wskazując na responsywny układ kierowniczy i doskonałą równowagę podczas pokonywania zakrętów.
Opony Triangle i Double Coin wykazały znacznie gorszą wydajność na suchej nawierzchni. Subiektywne recenzje opisują prowadzenie samochodu jako „zauważalnie mniej ostre” na zakrętach. Odpowiada to ich obiektywnie niższym średnim prędkościom odpowiednio 105,2 km/h i 104,4 km/h.
Różnica w prowadzeniu na suchej nawierzchni między najlepszymi i najgorszymi oponami (5,6 km/h) jest mniej znacząca niż na mokrej nawierzchni (18,6 km/h), co sugeruje, że podczas gdy tanie opony mają problemy w każdych warunkach, ich wady stają się znacznie bardziej widoczne i potencjalnie niebezpieczne na mokrej nawierzchni.

Droga mokra - Hamowanie:
Opona Continental nadal dominuje w hamowaniu na mokrej nawierzchni, hamując z prędkości 100 km/h na odcinku zaledwie 40,1 metra. Pirelli utrzymało dobrą skuteczność hamowania i zajęło drugie miejsce z wynikiem 42,4 metra. Najbardziej alarmującym odkryciem jest ogromna różnica 29,6 metra między oponą Continental a oponą Double Coin DC100, która potrzebowała niebezpiecznych 69,7 metra, aby się zatrzymać – prawie o 70% dłużej niż opona o najlepszych wynikach. Test ten wyraźnie pokazuje podstawowe różnice w poziomie bezpieczeństwa między oponami klasy premium i budżetowej, zwłaszcza na mokrych drogach, gdzie przyczepność jest już ograniczona.

Mokra droga - Prowadzenie:
Opony Continental SportContact 7 i Pirelli P Zero PZ4 wykazały się wyjątkowym prowadzeniem na mokrej nawierzchni. Kierowcy testowi zauważyli „niezwykle pewną” charakterystykę obu opon na mokrej nawierzchni. Dzięki nim przód samochodu miał pewną przyczepność, a tył TT pozostawał przewidywalny i łatwy do kontrolowania. Continental osiągnął najwyższą średnią prędkość 84,5 km/h, a Pirelli 82,7 km/h.
Goodyear, Vredestein i Michelin zajmują pozycję w środku stawki, zapewniając solidne osiągi, jednak wyraźnie tracą do liderów. Osiągali średnie prędkości od 79,7 do 80,4 km/h, zachowując dobrą równowagę, jednak bez wyjątkowej przyczepności, jaką mają najlepsi.
Opony Firestone i Triangle wykazały niepokojące niedociągnięcia w zakresie osiągów. Konkretnie, testerzy stwierdzili, że opony te zapewniają „strasznie małą przyczepność” na mokrych nawierzchniach, a subiektywna ocena stwierdzała, że „ślizgają się na mokrej nawierzchni jak mydło”. Odpowiada to ich znacznie niższym średnim prędkościom (74,5 - 74,9 km/h).
Opona Double Coin DC100 uzyskała niebezpiecznie słabe prowadzenie na mokrej nawierzchni przy prędkości 65,9 km/h, czyli o prawie 20 km/h wolniej niż opona Continental, co potwierdza subiektywną ocenę wyjątkowo ograniczonej przyczepności i kontroli.

Podsumowanie testu opon sportowych na lato 2025:
Zwycięzcą testu został Continental SportContact 7, który zdominował kluczowe parametry, takie jak hamowanie i prowadzenie zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Opony Pirelli, Michelin, Goodyear i Vredestein również wykazały się doskonałą sprawnością na suchej nawierzchni. Na mokrej nawierzchni opona Pirelli wypadła znakomicie na równi z oponą Continental, chociaż tańsze opony Firestone, Triangle i Double Coin wykazywały znaczące braki w tej kwestii. Zaskoczeniem była doskonała odporność opony Triangle na aquaplaning. Pod względem komfortu opony Vredestein, Triangle i Double Coin otrzymały najlepsze oceny, natomiast Firestone wykazał się najlepszą oszczędnością paliwa. Test wyraźnie wykazał znaczące różnice w poziomie bezpieczeństwa i wydajności między oponami klasy premium i tańszymi, zwłaszcza w trudnych warunkach na mokrej nawierzchni.
W naszym sklepie internetowym znajdą Państwo szeroką gamę różnorodnych opon letnich, zimowych i całorocznych, od klasycznych po prawdziwe opony terenowe, dzięki którym w nietypowym terenie mogą sobie Państwo pozwolić na znacznie więcej niż w przypadku zwykłych opon.
Chętnie doradzimy w wyborze opon w naszym sklepie stacjonarnym, a wymianę opon możesz wykonać w naszym serwisie oponiarskim.
Zapraszamy do odwiedzenia nas w Koszycach na ulicy Popradskiej (stacja paliw ORLEN) lub zadzwonienia pod numery: +421 (0) 55 78 99 273, +421 (0) 905 606 842
NAJLEPSZE OPONY W TEŚCIE
Dostępne u nas
Zwycięzca TESTU

TEST Doskonały


Porównano
Porównywać
Nowy
Ten model ma już następcę - Pokaż następcę
Dostępność zgodnie ze stanem magazynowym podanym w szczegółach produktu. Cena zawiera podatek VAT.
Doradca
