Testy opon – Szczegółowy test i wyniki

15 rok na rynku 15

Sklep internetowy - Gumisfutar.hu
Telefon: 8:00-17:00, [email protected]
Koszyce, Słowacja

TOP
hamburger
Koszyk
Koszyk

Powrót

Auto-bild

Test opon letnich AutoBild Sports 2025 245/35R19

2025 245/35 R19

Autobild przeprowadził test letnich opon sportowych na rok 2025 w rozmiarze 245/35R19.

Wyniki testów opon

Kolejność

Opona

3. miejsce

Pirelli P Zero PZ4

8. miejsce

Double Coin DC100

Manewrowanie na sucho [Km/h]

Hamowanie na sucho [m]

Manewrowanie na mokro [Km/h]

Hamowanie na mokrej nawierzchni [m]

Aquaplaning w linii prostej [Km/h]

Aquaplaning na zakręcie [m/s2]

Objętość [dB]

Opór toczenia [asd]

110
35.5
84.5
40.1
74.4
3.13
75
9.5
108.9
38
80.4
44.2
75
3.12
73.4
8.6
108.9
36
82.7
42.4
73.9
2.87
74.9
10.6
109
37.3
79.7
43.7
73.4
2.9
75
7.8
108
38.7
80.1
44.8
74.7
3.37
74
8.8
107.7
37.7
74.9
49.4
75
2.98
73.9
7.2
105.2
41.3
74.5
50.6
79.5
3.44
74.5
10
104.4
40.6
65.9
69.7
62.9
2.43
73.3
8.1

Opis testu opon sportowych na lato 2025 (Autobild)

Autobild Sports Cars trzymało się swojej sprawdzonej i przetestowanej, prostej metody testowania w 2025 roku. Wzięło szybki samochód, konkretnie Audi TTS, zamontowało w nim osiem najlepszych opon letnich o wydajności w rozmiarze 245/35 R19 i poddało je serii testów, aby sprawdzić, które z nich są najlepsze.

Test ten, opublikowany 21 marca 2025 r., koncentrował się na czterech głównych kategoriach, w ramach których przeprowadzono dziewięć różnych testów. Celem było umożliwienie danym mówienia samemu za siebie i zapewnienie obiektywnego obrazu wydajności poszczególnych opon.

Testowane opony:

  • Kontynentalny SportContact 7
  • Pirelli P Zero PZ4
  • Michelin Pilot Sport 4 S
  • Firestone Firehawk Sport
  • Goodyear Eagle F1 Asymetryczny 6
  • Vredestein Ultrac Pro
  • Podwójna moneta DC100
  • Trójkąt EffeXSport

Droga sucha - hamowanie:

Opona Continental SportContact 7 jest liderem w tej dyscyplinie, oferując najkrótszą drogę hamowania wynoszącą 35,5 metra przy hamowaniu z prędkości 100 km/h. Tuż za nim plasuje się Pirelli P Zero PZ4 z wynikiem 36 metrów, wykazując się wysoką wydajnością w tym krytycznym teście bezpieczeństwa. Różnica między najlepszą i najgorszą oponą wynosi aż 6 metrów. Opona Triangle EffeXSport potrzebowała 41,3 metra, aby się zatrzymać.

suche-hamowanie.png

Sucha droga – prowadzenie:

Opony Continental, Michelin, Goodyear, Pirelli i Vredestein uzyskały najszybsze czasy okrążeń i otrzymały najlepsze oceny subiektywne. Kierowcy testowi stwierdzili, że wyniki obu modeli były podobne, przy czym Continental nieznacznie przewyższył konkurencję, uzyskując średnią prędkość 110 km/h, a tuż za nim znalazł się Michelin ze średnią prędkością 109 km/h. Subiektywne uwagi podkreślają „najszybsze czasy okrążeń i najlepsze subiektywne oceny” tych marek premium, wskazując na responsywny układ kierowniczy i doskonałą równowagę podczas pokonywania zakrętów.

Opony Triangle i Double Coin wykazały znacznie gorszą wydajność na suchej nawierzchni. Subiektywne recenzje opisują prowadzenie samochodu jako „zauważalnie mniej ostre” na zakrętach. Odpowiada to ich obiektywnie niższym średnim prędkościom odpowiednio 105,2 km/h i 104,4 km/h.

Różnica w prowadzeniu na suchej nawierzchni między najlepszymi i najgorszymi oponami (5,6 km/h) jest mniej znacząca niż na mokrej nawierzchni (18,6 km/h), co sugeruje, że podczas gdy tanie opony mają problemy w każdych warunkach, ich wady stają się znacznie bardziej widoczne i potencjalnie niebezpieczne na mokrej nawierzchni.

obsługa-na-sucho.png

Droga mokra - Hamowanie:

Opona Continental nadal dominuje w hamowaniu na mokrej nawierzchni, hamując z prędkości 100 km/h na odcinku zaledwie 40,1 metra. Pirelli utrzymało dobrą skuteczność hamowania i zajęło drugie miejsce z wynikiem 42,4 metra. Najbardziej alarmującym odkryciem jest ogromna różnica 29,6 metra między oponą Continental a oponą Double Coin DC100, która potrzebowała niebezpiecznych 69,7 metra, aby się zatrzymać – prawie o 70% dłużej niż opona o najlepszych wynikach. Test ten wyraźnie pokazuje podstawowe różnice w poziomie bezpieczeństwa między oponami klasy premium i budżetowej, zwłaszcza na mokrych drogach, gdzie przyczepność jest już ograniczona.

hamowanie-na-mokro.png

Mokra droga - Prowadzenie:

Opony Continental SportContact 7 i Pirelli P Zero PZ4 wykazały się wyjątkowym prowadzeniem na mokrej nawierzchni. Kierowcy testowi zauważyli „niezwykle pewną” charakterystykę obu opon na mokrej nawierzchni. Dzięki nim przód samochodu miał pewną przyczepność, a tył TT pozostawał przewidywalny i łatwy do kontrolowania. Continental osiągnął najwyższą średnią prędkość 84,5 km/h, a Pirelli 82,7 km/h.

Goodyear, Vredestein i Michelin zajmują pozycję w środku stawki, zapewniając solidne osiągi, jednak wyraźnie tracą do liderów. Osiągali średnie prędkości od 79,7 do 80,4 km/h, zachowując dobrą równowagę, jednak bez wyjątkowej przyczepności, jaką mają najlepsi.

Opony Firestone i Triangle wykazały niepokojące niedociągnięcia w zakresie osiągów. Konkretnie, testerzy stwierdzili, że opony te zapewniają „strasznie małą przyczepność” na mokrych nawierzchniach, a subiektywna ocena stwierdzała, że „ślizgają się na mokrej nawierzchni jak mydło”. Odpowiada to ich znacznie niższym średnim prędkościom (74,5 - 74,9 km/h).

Opona Double Coin DC100 uzyskała niebezpiecznie słabe prowadzenie na mokrej nawierzchni przy prędkości 65,9 km/h, czyli o prawie 20 km/h wolniej niż opona Continental, co potwierdza subiektywną ocenę wyjątkowo ograniczonej przyczepności i kontroli.

obsługa-na-mokro.png

Podsumowanie testu opon sportowych na lato 2025:

Zwycięzcą testu został Continental SportContact 7, który zdominował kluczowe parametry, takie jak hamowanie i prowadzenie zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Opony Pirelli, Michelin, Goodyear i Vredestein również wykazały się doskonałą sprawnością na suchej nawierzchni. Na mokrej nawierzchni opona Pirelli wypadła znakomicie na równi z oponą Continental, chociaż tańsze opony Firestone, Triangle i Double Coin wykazywały znaczące braki w tej kwestii. Zaskoczeniem była doskonała odporność opony Triangle na aquaplaning. Pod względem komfortu opony Vredestein, Triangle i Double Coin otrzymały najlepsze oceny, natomiast Firestone wykazał się najlepszą oszczędnością paliwa. Test wyraźnie wykazał znaczące różnice w poziomie bezpieczeństwa i wydajności między oponami klasy premium i tańszymi, zwłaszcza w trudnych warunkach na mokrej nawierzchni.

W naszym sklepie internetowym znajdą Państwo szeroką gamę różnorodnych opon letnich, zimowych i całorocznych, od klasycznych po prawdziwe opony terenowe, dzięki którym w nietypowym terenie mogą sobie Państwo pozwolić na znacznie więcej niż w przypadku zwykłych opon.
Chętnie doradzimy w wyborze opon w naszym sklepie stacjonarnym, a wymianę opon możesz wykonać w naszym serwisie oponiarskim.
Zapraszamy do odwiedzenia nas w Koszycach na ulicy Popradskiej (stacja paliw ORLEN) lub zadzwonienia pod numery: +421 (0) 55 78 99 273, +421 (0) 905 606 842

NAJLEPSZE OPONY W TEŚCIE

Doradca

tooltip
Asteelko

Cześć! Jestem twoim doradcą. Zawsze możesz mnie znaleźć pod ręką.

Otwórz doradcę

Ok, zamknij.