Testy opon – Szczegółowy test i wyniki

15 rok na rynku 15

Sklep internetowy - Gumisfutar.hu
Telefon: 8:00-17:00, [email protected]
Koszyce, Słowacja

TOP
hamburger
Koszyk
Koszyk

Powrót

TyreReviews

Recenzje opon 2025 Test opon całorocznych All Terrain 35/12.5R17

2025 35/12,5 R19

W tym teście wziąłem pod uwagę pięć najpopularniejszych opon terenowych do samochodów SUV.

Wyniki testów opon

Kolejność

Opona

1. miejsce

Falken Wildpeak AT4W

4. miejsce

Toyo Open Country AT 3

5. miejsce

Nitto Recon Grappler AT

Manewrowanie na sucho [s]

Hamowanie na sucho [m]

Manewrowanie na mokro [s]

Hamowanie na mokrej nawierzchni [m]

Aquaplaning w linii prostej [Km/h]

sneh-manevrovanie [s]

sneh-brzdenie [m]

piesok-manevrovanie [s]

47.92
41.17
56.39
69.4
108.9
101.27
26.12
71.8
48.48
44.41
57.17
68.28
111.2
92.02
20.2
71.73
47.72
42.75
55.69
65.95
100.2
98.61
22.62
72.61
47.83
42.81
57.15
73.47
104.6
91.68
22.08
73.11
48.19
43.2
57.18
71.72
115.2
--
--
73.01

Poza drogą:

W grupie testowej znalazły się: BFGoodrich All Terrain KO2 (nie nowy KO3, gdyż nie był dostępny w tym rozmiarze), nowy Falken Wildpeak AT4W, Kumho Roadventure AT52, Nitto Recon Grappler AT i Toyo Open Country AT. Testy odbywały się na torze rallycrossowym z ubitą nawierzchnią i błotnistymi kałużami, głównie na trzecim biegu i w trybie napędu na tylne koła.

2024-at-offroad.jpg

Toyo i Nitto osiągnęli niemal identyczne czasy. Nitto charakteryzował się nieco lepszą przyczepnością przedniej osi, ale mogło to wynikać ze stanu nawierzchni, dlatego też oceniliśmy je tak samo. Kumho dojechał do mety zaledwie o sekundę szybciej, dzięki dobrej przyczepności przedniego koła, ale przy ciśnieniu 25 psi opona wydawała się zbyt twarda. Twardość ta negatywnie wpływała na stabilność tylnej osi i zmniejszała pewność jazdy przy agresywnej jeździe, zwłaszcza przy wyrównywaniu poślizgów. Kumho miał także więcej problemów na błotnistych odcinkach. Na kortach ziemnych najszybsi byli Falken i BFG. BFG uzyskał najlepszy czas dzięki doskonałej przyczepności, zwłaszcza podczas przyspieszania i hamowania, jednak jego sztywna konstrukcja utrudniała pokonywanie nierówności. Mimo że Falken nie miał tak dobrej przyczepności przedniej osi jak BFG, to i tak prowadził się najlepiej w tej klasie. Zapewniał najwięcej pewności podczas dynamicznej jazdy i był najbardziej stabilny, co sprawiło, że był najlepszym produktem w ogólnym rozrachunku, nawet jeśli był nieco wolniejszy.

obsługa brudu.png

Test na suchej nawierzchni:

W przypadku tych opon najważniejsze jest to, jak zachowują się na drodze, dlatego skupiliśmy się na przewidywalności kierowania, stabilności, hałasie i komforcie. Testy obejmowały dwie różne konfiguracje toru i różnej wielkości nierówności, aby ocenić komfort.

2024-at-dry.jpg

Opona Kumho przypominała oponę sportową, a jej ostre prowadzenie nie pasowało do opony ciężarówki. Panowała cisza, a komfort był dobry, choć nie doskonały. BFGoodrich miał najpłynniejsze prowadzenie ze wszystkich pojazdów w tej klasie i nie hałasował aż do osiągnięcia większych prędkości. Ogólnie rzecz biorąc, komfort był bardzo dobry, chociaż na większych nierównościach opony wydawały się nieco twarde. Falken znów zrobił wszystko dobrze. Podczas szybkiej jazdy hałas bieżnika był minimalny, a chociaż można go było usłyszeć podczas pokonywania zakrętów, był on jednym z najniższych. Poziom komfortu również był dobry.

obsługa na sucho.png

Podczas hamowania na sucho prowadził Falken, a za nim Kumho. Toyo i Nitto osiągnęli podobne czasy, natomiast BFGoodrich miał najdłuższą drogę hamowania.

hamowanie na sucho.png

Test na mokrej nawierzchni:

Podczas testów na mokrej nawierzchni opony podzielono na dwie grupy. Nitto, Toyo i BFGoodrich osiągnęli podobne czasy, wszyscy jednak wykazali się znaczną podsterownością i zmniejszoną przyczepnością na wyjściu z zakrętów. Chociaż podsterowność Raptora można kompensować za pomocą przepustnicy, na torze testowym nie było to realistyczne podejście. Falken i Kumho utworzyli drugą grupę. Opona Kumho zapewniała najlepszą przyczepność na mokrych nawierzchniach, jednak podobnie jak na glinie, nie zapewniała idealnej równowagi dla opony Raptor. Falken był nieco wolniejszy, ale miał najlepsze ogólne wyważenie, dobrą informację zwrotną i pewność.

obsługa na mokro.png

Test śnieżny:

Testy na śniegu okazały się wyzwaniem. Zazwyczaj w naszym ośrodku testowym jest głęboki śnieg, ale po przybyciu znaleźliśmy go tylko kilka cali. Po kilku dniach oczekiwania spadł lekki śnieg, który szybko stopniał i zamarzł, stwarzając wyjątkowo trudne warunki do przeprowadzenia testów. Opona Nitto nie została uwzględniona, ponieważ nie jest przystosowana do jazdy w trudnych warunkach śniegowych, a ograniczona liczba testów utrudnia uwzględnienie śniegu w końcowych wynikach.

2024-at-snow.jpg

W hamowaniu na śniegu prowadził BFGoodrich, tuż za nim Toyo, a Kumho i Falken byli nieznacznie z tyłu. Jeśli chodzi o prowadzenie, Toyo wyprzedził BFGoodricha, natomiast Kumho i Falken osiągnęli podobne czasy. Firma Falken poinformowała nas, że nieznacznie obniżyła parametry opony LT (Light Truck) AT4W na śniegu, aby poprawić jej osiągi w innych obszarach.

hamowanie na śniegu.png
obsługa śniegu.png

Wniosek z testu:

W oparciu o obszerne testy opon terenowych wykazano, że opony Falken Wildpeak AT4W oferują najlepsze ogólne osiągi i doskonałą równowagę zarówno na drodze, jak i w terenie. Opona BFGoodrich All Terrain KO2 dominowała w terenie dzięki swojej doskonałej przyczepności, jednak jej sztywność negatywnie wpływała na komfort jazdy. Opona Kumho Road Venture AT52 zaskoczyła sportowym prowadzeniem i dobrą przyczepnością na mokrej nawierzchni, ale miała problemy w terenie i z komfortem. Toyo Open Country AT III i Nitto Recon Grappler AT wypadły podobnie, przy czym Nitto był głośniejszy, a Toyo cichszy. Podczas testów na suchej nawierzchni Falken prowadził w hamowaniu, natomiast BFGoodrich miał najdłuższą drogę hamowania. Na mokrej nawierzchni Falken ponownie pokazał wyrównaną formę, natomiast Kumho charakteryzował się najlepszą przyczepnością, ale gorszym prowadzeniem. W testach na śniegu BFGoodrich okazał się najlepszy w hamowaniu, ale Toyo lepiej radził sobie z prowadzeniem. Jeśli chodzi o stosunek jakości do ceny, Falken zaoferował najlepszy stosunek ceny do żywotności dzięki lepszej gwarancji.

Jeśli nie możesz zdecydować, które opony będą dla Ciebie bardziej odpowiednie, chętnie omówimy z Tobą wybór nowych opon i postaramy się zaproponować najlepszą alternatywę.
W naszym sklepie internetowym znajdą Państwo szeroką gamę różnorodnych opon letnich, zimowych i całorocznych, od klasycznych po prawdziwe opony terenowe, dzięki którym w nietypowym terenie mogą sobie Państwo pozwolić na znacznie więcej niż w przypadku zwykłych opon.
Chętnie doradzimy w wyborze opon w naszym sklepie stacjonarnym, a wymianę opon możesz wykonać w naszym serwisie oponiarskim.
Zapraszamy do odwiedzenia nas w Koszycach na ulicy Popradskiej (stacja benzynowa ORLEN) lub zadzwonienia pod poniższe numery telefonów:

+421 (0) 55 78 99 273, +421 (0) 905 606 842

NAJLEPSZE OPONY W TEŚCIE

Doradca

tooltip
Asteelko

Cześć! Jestem twoim doradcą. Zawsze możesz mnie znaleźć pod ręką.

Otwórz doradcę

Ok, zamknij.