15 rok na rynku 15

Sklep internetowy - Gumisfutar.hu
Telefon: 8:00-17:00, [email protected]
Koszyce, Słowacja

TOP
hamburger
Koszyk
Koszyk
Run Flat Michelin

Run Flat Michelin

Runflat

Technologie

Czym są opony Runflat?

Opona Runflat, opona RFT, opona odporna na przebicie, opona samonośna, opona o zwiększonej mobilności, opona o zerowym ciśnieniu, ZP, EMT, SST, ROF, BSR… Być może już spotkałeś się z jednym z tych terminów i nie wiesz dokładnie, co on oznacza. Od kilku lat technologię Runflat stosuje się głównie w pojazdach sportowych i klasy premium. Rozwiązanie to zapobiega wypadkom spowodowanym nagłym przebiciem opony.

Jak działają opony Runflat?

Opona typu run-flat ma wzmocnione ścianki boczne, które mogą utrzymać ciężar pojazdu, dzięki czemu możesz kontynuować jazdę nawet po utracie ciśnienia.

Ściany boczne opony zapewniają odpowiednią stabilność przez określony czas, dzięki czemu kierowca nie musi zatrzymywać się na poboczu i czekać na pomoc. Zamiast tego może samodzielnie udać się do najbliższego punktu serwisowego.

cl2r8xy8r01hb01m6yw7d839a.jpg.jpg
cl0hl8x8805.jpg.jpg

Jak rozpoznać opony Runflat?

Możesz sprawdzić, czy Twój samochód ma opony Runflat, sprawdzając oznaczenia na ich ścianach bocznych.

Oznaczenia opon Run Flat różnią się w zależności od producenta.

Opony Runflat sprzedawane przez firmę MICHELIN oznaczone są kodem ZP lub EMT:
– ZP oznacza „Zero Pressure”
– EMT to skrót od „Extended Mobility Tyre” (opona o zwiększonej mobilności).

Co robić w przypadku spadku ciśnienia?

Kierowcy, którzy mają zamontowane opony z systemem Runflat, mogą kontynuować podróż maksymalnie przez kolejne 80 kilometrów. Ponadto, podczas jazdy na oponach z systemem Run Flat nie mogą przekraczać prędkości 80 km/h.

Jednakże liczby te mogą się różnić w zależności od profilu opony i producenta. Oznacza to, że odległość, jaką możesz kontynuować, zależy od obciążenia pojazdu, temperatury zewnętrznej i warunków drogowych.

Zalety opon Run Flat

Bezpieczeństwo

Zachowaj pełną kontrolę nad swoim pojazdem, nawet w przypadku utraty ciśnienia w oponie lub przebicia opony.

Mniejsze ryzyko ześlizgnięcia się opony z felgi.

Nie ma potrzeby wymiany opony na zapasową, co może być niebezpieczne na ruchliwej drodze.

Możliwość kontynuowania jazdy z rozsądną prędkością do najbliższej stacji benzynowej, bez konieczności zatrzymywania się i zmiany koła

Komfort

Nie ma potrzeby natychmiastowej wymiany przebitej opony na poboczu drogi. Zasięg 80 km (ograniczenie prędkości 80 km/h)

Oszczędność miejsca w bagażniku pojazdu, gdyż nie jest potrzebne koło zapasowe (zmniejsza to również masę pojazdu).

Oszczędności

Bez konieczności inwestowania w koło zapasowe i sprzęt potrzebny do wymiany koła.

Doradca

tooltip
Asteelko

Cześć! Jestem twoim doradcą. Zawsze możesz mnie znaleźć pod ręką.

Otwórz doradcę

Ok, zamknij.